A.Vogel naravna zdravila

A. Vogel blog za Slovenijo

Kako nad nadležne kilograme med prazniki?

Avtor: Sabina Topolovec, 23. novembra 2017, Zdrava prehrana

Vsakdo, ki se je kdaj koli lotil izgube kakšnega kilograma, ve, kako težka pot je to. Le redko komu hujšanje zares uspe na dolgi rok. Običajno gresta dva kilograma dol, že čez kratek čas pa tehtnica pokaže tri več. Na dolgi rok zato nobena dieta ni učinkovita. Zdrav življenjski slog, zmernost in ljubezen do samega sebe tako ostajajo najboljše zagotovilo, da ohranimo zdravo telesno težo tudi na stara leta. A kaj, ko nas prazniki, posebej božično-novoletni, vedno znova postavljajo pred preizkušnjo …

Kako torej ukaniti skušnjave, ki v tem času na nas prežijo od povsod? Včasih slišimo, da ni toliko pomembno, kaj jemo od božiča do novega leta, temveč veliko pomembneje, s čim vse preostalo leto hranimo telo. To je res, a kljub temu ni nepomembno, kako ravnamo tudi med prazniki. Vsakdo, ki se med letom trudi ohranjati zdravo težo, ve, da po praznikih ni prav lahko izgubiti novo pridobljenih kilogramov in marsikdo jih le v pičlih nekaj dneh, koliko trajajo ti prazniki, uspe nakopiči tudi več. Poglejmo si nekaj strategij:

1. Privoščite si bogat zajtrk

Veliko ljudi na sploh ne zajtrkuje, nekateri pa se med prazniki zajtrku odpovedo, ker vedo, da jih popoldne ali zvečer čaka praznična pojedina. Na ta način takrat v resnici pojedo znatno več, pa še organizem vso to hrano težko prebavi. Najbolje si je privoščiti zajtrk, ki je bogat z beljakovinami, saj nas bo dobro nasitil in preprečil, da bi kasneje zaužili preveč hrane. Nekaj izvrstnih predlogov za odličen zajtrk lahko preberete tukaj.

2. Ne pretiravajte z alkoholom

Seveda lahko nazdravite s kozarcem penine ali ob obroku spijete kozarec vina, vse kar je več, pa so le nepotrebne kalorije, ki se vam bodo nakopičile okoli pasu. Alkohol vsebuje veliko kalorij in sladkorja, ob tem pa le malo ali nič hranil. Pa ne le to, sproščeni od alkohola mimogrede tudi pojeste več kot bi želeli, pa tega še opazite ne.

3. Preskočite prigrizke

Namesto njih jejte prave obroke, torej zajtrk, kosilo in večerjo. Ob tem še kvečjemu dve malici, če ste tako vajeni. Vsekakor pa se odvadite nenehnega prigrizovanja, kar počne veliko ljudi. Tudi če pridete na zabavo, kjer vam že ob sprejemu ponujajo kopico kanapejev in podobnih pregreh. Te raje preskočite in zaužijte glavno jed, ko pride na vrsto. Težava vseh prigrizkov na zabavah je predvsem v  tem, da jih zaužijemo mimogrede, nezavedno in tako nakopičimo številne kalorije, preden nam sploh postrežejo večerjo.

Ne veste, kako bi se jim izognili? V širokem loku se ognite vsem vogalom, kjer jih vidite, zamotite se s pogovorom. Včasih je tudi odhod na stranišče dovolj dober izhod v sili, posebej ko močno hlepimo po hrani, ki v tistem hipu ne bo nasitila lakote temveč velike oči.

4. Ostanite pri enem krožniku

Kljub temu, da vas močno mika, da bi pojedli več, kot potrebujete, sklenite, da boste zaužili le toliko hrane, kot je lahko naložite na en krožnik normalne velikosti. Jejte jo počasi in z užitkom, kramljajte z ljudmi, ki vas obkrožajo in jed vas bo bolje nasitila. Seveda naj ob tem znaten del prostora zaseda zelenjava.

5. Po večerji se sprehodite

Sklenite, da večerjo zaključite s sprehodom. Povabite še prijatelje in se skupaj podajte v hladno zimsko noč. Morda bo zasnežena, morda bo nebo posejano z zvezdami … Vsekakor pa bodo trenutki, ki jih boste tudi na tak način preživeli skupaj, polni in radostni. Le oblecite se primerno.

  • Stalna povezava
  • 461 krat ogledano

Dodajte svoj komentar.

Vaš e-naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena *

Read more:
Kako poskrbeti za zdravje otrok, ki se vračajo v šolske klopi?

V teh dneh so otroci ponovno sedli v šolske klopi, mnogi z navdušenjem, marsikdo pa morda tudi s kančkom negotovosti,...

Close