A.Vogel naravna zdravila

A. Vogel blog za Slovenijo

Kako poskrbeti za zdravo prehrano otrok

Avtor: Sabina Topolovec, 5. avgusta 2016, Zdrava prehrana

shutterstock_83154559V zadnjih desetletjih se je opazno povečal odstotek otrok s prekomerno telesno težo, naraščajo tudi obolenja, ki so bila nekoč »rezervirana« za odraslo dobo. K temu veliko pripomorejo neustrezna prehrana in pomanjkanje gibanja, največkrat pa kar kombinacija obojega. Če želimo, da naši otroci ne bodo del žalostne statistike, jim z lastnim zgledom pokažimo pravo pot do trdnega zdravja.

Začnimo z zajtrkom!

Veliko odraslih ne uživa zajtrka, marsikdo je tešč do kosila, spet drugi želodec zjutraj poplaknejo le s kavo. Težko je prepričati otroka, naj zaužije košček kruha, če sami ne verjamemo v nujnost jutranjega obroka. Prazna vreča očitno zna stati pokonci, ko nas poganjajo skrbi, pri otrocih pa je drugače. Da bi utišali svojo vest, otroku v pest celo stisnemo kovanec, s katerim si na poti do šole lahko kupi krof ali košček pice v bližnji pekarni. A s tem otroku nikakor nismo naredili usluge …

Predlogi za preprost in okusen zajtrk

Zajtrk ni obrok, ki bi zahteval veliko priprav. Poleg tega večji del dela lahko opravimo v naprej, zjutraj le še odpremo hladilnik ali pogrejemo lonček mleka. Težko boste našli otroka, ki bo nejevoljen, če mu boste na slastnem domačem pirinem kruhu ponudili še bolj slasten domač lešnikovo-čokoladni namaz. Ali če mu boste preko domače žitne granole prelili domač sadni jogurt. Tisto, kar otroku pa le stisnimo v roke, je pest oreščkov ali sončničnih semen ali suhega sadja, ki jih lahko zaužije, če bo med odmorom še lačen. In pa stekleničko vode, iz katere bo vsak odmor spil deciliter ali dva. Če bomo dosegli, da bo vsaj kozarec vode vsak dal spil tudi na tešče, pred zajtrkom, smo lahko prepričani, da bo prebava bolj gladko tekla, možgani pa delovali s polno paro.

Predlogi za kosilo

Otrokom, ki se domov vračajo šele okrog 16. ure, v želodcih že pošteno kruli. Zato je nadvse priročno, če je kosilo narejeno v manj kot pol ure. Medtem, ko otrok čaka, naj poje kakšen kos sadja, denimo jabolko. Na tak način bo najbolje izkoristil hranila iz sadja, črevesju pa bo prihranjenih kup neljubih prebavnih težav, do katerih neredko prihaja ravno zato, ker sadje jemo po obroku. Če imamo vsaj del kosila že pripravljen, bomo znatno hitrejši. Vnaprej se nam zato splača skuhati nekaj polnovrednega riža, prosene ali ajdove kaše. To je najlažje opraviti kar zjutraj, medtem ko se pripravljamo za nov delovni dan. Če lonec pokrijemo z odejo, bo jed, ko se vrnemo z dela, še topla. Tedaj v ponvi le še prepražimo nekaj zelenjave in/ali mesa, dodamo riž in glavna jed je nared. Medtem pripravimo še solato, ki jo lahko okisamo z Molkosanom in tako še dodatno poskrbimo za koristne bakterije v našem črevesju.

Predlogi za večerjo

Večerni obrok je lahko le krožnik tople juhe. Morda imate v hladilniku še kaj shranjene jušne osnove, lahko pa si pomagate tudi z zelo okusno jušno osnovo Herbamare. Na maščobi prepražite nekaj korenčka, zalijte z vročo jušno osnovo, začinite po okusu (npr. z ingverjem) in juho po želji pretlačite s paličnim mešalnikom. Ko se bo malce ohladila, ji na krožniku dodajte poljubna sveža zelišča in žličko hladno stisnjenega olja žitnih kalčkov, ki otrokom pomaga pri normalnem razvoju in »šolski« utrujenosti.

Seveda je možnosti še zelo veliko, sledite le nekaj osnovnim vodilom:

  • Uporabljajte sonaravno pridelano hrano, najbolje z domačega vrta ali od bližnjega kmeta, ki mu zaupate.
  • Uporabljena živila naj bodo čim bolj sveža in nepredelana (izogibajte se zlasti industrijsko predelani hrani, kot so izdelki iz bele moke, živilom, ki vsebujejo rafinirane maščobe in sladkor).
  • Obroki naj bodo sveže pripravljeni, če je le mogoče, kuhajte na ognju ali plinu.
  • Navadite se uporabljati več začimb (obvezno ekološko pridelanih). Več o njihovih močeh si lahko preberete v Ščepcu rešitve.
  • Pijte zadosti vode (vsaj dva litra) – nasvet, ki bi ga morali postaviti na prvo mesto!

Dobra novica je, da otroci, vsaj v večini primerov, ne potrebujejo posebne hrane. Če skuhamo kakovosten obrok, bomo od njega imeli korist vsi. Če potrebujete še več namigov za zdravo kuhanje, prisrčno vabljeni k brskanju med številnimi recepti na Voglovi strani.

Oglejte si še:

  • Stalna povezava
  • 790 krat ogledano

Dodajte svoj komentar.

Vaš e-naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena *

Read more:
Sonce v šentjanževem olju

Pomlad in poletje sta pravi čas, da ujamemo dovolj sončnih žarkov. A ne glede na to, kako polne oz. prazne...

Close