A.Vogel naravna zdravila

A. Vogel blog za Slovenijo

Hrana za poletne dni

Avtor: Sabina Topolovec, 5. avgusta 2013, Zdrava prehrana

Nice fresh fruits / berries.Z vročimi dnevi se v nas prebudi potreba po osvežujoči hrani kot so melone, jabode, pomaranče, zelena listnata zelenjava in podobno. Tudi tradicionalna kitajska medicina (TKM) pravi, da se naš okus in tek prilagajata letnemu času.

TKM uči, da vsakemu letnemu času vlada druga temelja energija: element ogenj zgodaj poleti, zemlja pozno poleti, kovina jeseni, voda pozimi in les spomladi. Energijo ognja, ki opredeljuje obdobje od konca junija do konca avgusta, pa povezuje tudi s srcem in tankim črevesjem. Energija zemlje vlada poznemu poletju (september, oktober), TKM pa jo povezuje z vranico, trebušno slinavko in želodcem.

Poleti ima srce težjo nalogo. Telo to kompenzira tako, da zadrži več vode in se s tem ohlaja. Zato se v tem letnem času pogosteje pojavljajo težave kot so napihnjenost, zatekanje rok in nog in podobno. Vročina tudi upočasni prebavo, kar težave z napihnjenostjo le še stopnjuje. Zato je zelo pomembno, da takrat hrano izbiramo pravilno, torej takšno, ki nas ohlaja in tako srcu in tankemu črevesju omogočimo, da delujeta bolj učinkovito.

Hrana, ki ohlaja

Ko izbirate primerno prehrano za vroče poletje, imejte v mislih, da naj bo ta lahka in hladilna. Naslednja živila bodo ohladila razgreto telo, hkrati pa jih boste z lahkoto prebavili: kumare, lubenica, mango, grozdje, jagode.

Zelenjeva, ki vsebuje veliko grenčin, pomaga krepiti srce in tanko črevo, pripomore pa tudi k temu, da se zmanjša količina vročine v telesu. Zelena zelenjava je tudi izjemno čistilna. Izbirajte med naslednjimi živili: šparglji, radič, vodna kreša, endivija, ohrovt, rukola, redkvice, regrat, špinača, blitva, zelje, artičoke, cvetača, grah, stročji fižol, alfalfa kalčki. Tudi redno uživanje fermentirane koncentrirane sirotke pomaga do boljše prebave.

Sveže sezonsko sadje vsebuje veliko vitaminov in mineralov. Izbirajte med češnjami, melonami, jabolki, marelicami, mangom, ananasom, papajo, breskvami, limonami, pomarančami. Uživajte tudi veliko jagodičevja, npr. borovnic, kosmulj, jagod, malin, robid, brusnic.

Zelišča in začimbe

Poletje je pravi čas za preizkušanje različnih zelišč in začimb. Dodajte jih v hrano, si iz njih pripravljajte čaj ali hladne izvlečke.

Kamilica pomirja. Pomaga tudi, če zvečer zaradi vročine težko zaspite.

Meta pomaga prebavi in odpravlja napihnjenost. Iz nje si lahko pripravite čaj, ki ga lahko spijete toplega ali hladnega. Metine lističe lahko dodate tudi v osvežujočo solato iz koromača, radiča in pomaranče.

Rožmarin pomaga prebavi, spodbuja krvni obtok in izboljša izločanje strupnin iz telesa. Vsebuje veliko kalcija. Z njim začinjajte jedi, lahko pa si iz njega pripravite tudi čaj.

Peteršilj deluje diuretično. Odlično se prileže mlademu krompirju in številnim poletnim solatam.

Ingver olajša prebavo. Je odlično naravno zdravilo proti potovalni slabosti. V jedi lahko dodajate svež ali posušen ingver, iz obeh si lahko skuhate tudi čaj.

Izogibajte se naslednjih živil

–        Težko prebavljive hrane, kot je rdeče meso in meso nasploh, sir, jajca

–        Sladoleda – morda je slišati noro, še zlasti, ker je to verjetno prvo, kar nam poleti pride na misel. Pa vendar ledeno hladna hrana upočasni prebavo, zato lahko občutimo napihnjenost in druge prebavne težave. Namesto sladoleda si je bolje privoščiti sadje in zelenjavo, ki hladita.

–        Hrane, ki poživlja: Takšna hrana za telo in zlasti za srce predstavlja dodatno breme. Izogibajte se sladkorju, visoko predelanim, denaturiranim živilom ter različnim poživilom, kot so alkohol, kava, coca cola,…

Vir: http://www.avogel.co.uk/blog

  • Stalna povezava
  • 514 krat ogledano

Dodajte svoj komentar.

Vaš e-naslov ne bo objavljen. Zahtevana polja so označena *

Read more:
S sončkom do vitke postave

Imare radi jutranje sonce? Sodeč po raziskavi, opravljeni na Severozahodni univerzi v Evanstonu, naj bi imeli ljudje, ki se pogosto...

Close